Metro 2033




 


Metro 2033, Rus yazar Dmitry Glukhovsky'nin Metro 2033 adlı romanından uyarlanan birinci şahıs nişancı tipinde hayatta kalma-korku video oyunudur. Oyun 4A Games tarafından Ukrayna'da geliştirilip Mart 2010'da Microsoft Windows ve Xbox 360 platformları için piyasaya sürüldü.[3] Mart 2006'da 4A Games, Glukhovsky ile oyun için işbirliği yaptığını duyurdu.[4] Oyun 2009 yılında Leipzig'de gerçekleştirilen Games Convention adlı video oyunu organizasyonunda[5] resmi tanıtım filmiyle birlikte[6] duyuruldu. Oyunun devamı niteliğindeki Metro: Last Light'ın 2012 yazında piyasaya sürülmesinin planlandığı belirtildi.[7] 


 

Oynanış

Oyun, Artyom adlı karakterin bakış açısından oynanır. Olayların çoğu kıyamet sonrası Moskova'daki metro sisteminde geçer. Fakat ara sıra görevler oyuncuları yeryüzüne çıkarır.
Birinci şahıs nişancı oyunu olarak Metro 2033'de oyuncunun çatışmalarda kullanması için kimi hayali kimi ise gerçek silahlarla örtüşen birçok ateşli silah çeşidi bulunmaktadır. Çatışmalar ya mutantlarla ya da düşman insanlara karşı gerçekleşmektedir. Mutantlar silahsız ve insanlara daha çok sürüler halinde fiziksel saldırı yaparken, karşı grup insanlar oyuncunun sahip olduğu ateşli silahlarla saldırabilir.
Oyuncu yeryüzündeyken radyasyondan ötürü maskesiz gezememektedir.[8] Ayrıca oyundaki mermiler para olarak kullanılıp yeni mühimmatlar alınabilir.

Olay örgüsü

Oyun kıyamet sonrası Rusya'da geçmekte ve hayatta kalmayı başaran 20 yaşındaki Artyom (Rusça: Артём) adlı karakterin yaşadığı olayları konu almaktadır. Oyun başladığında Artyom, Hunter adında elit bir askerden metronun Karanlık Olanlar olarak hitap edilen yaratıklar tarafından tehdit edildiğini öğrenir. Hunter tek başına tünellere çıkar ve çıkmadan önce Artyom'a eğer geri dönmezse Polis adlı mekana gidip olanları aktarmasını söyler. Hunter geri dönmez ve Artyom yola koyulur.[9]
Artyom, Sovyetler ve Naziler tarafından işgale uğramış ve mutantlar tarafından istila edilmiş bir bölgeden geçmek zorundadır. Polis'teyken kendine yardım edeceğini söyleyen Miller adında bir Ranger ile tanışır. Miller, Karanlık Olanlar'ı yok etmeye yetecek ateş gücüne sahip D6 adlı yer altı füze ambarının yerini bilmektedir. Artyom, Miller ve diğer Rangerlar füze kumanda merkezini yeniden devreye sokarlar ve Artyom yakındaki bir binaya rehber lazer sistemi kurar. Lazer sistemi kurulduktan sonra Artyom, Karanlık Olanlar'ın neden olduğu bir halisünasyon görür.Bu halisünasyon sonucunda oyuncunun yaptığı seçimlere göre oyun iki türlü bitebilir. Normal/kötü sonda, Artyom füzeleri ateşler ve Karanlık Olanlar yok edilir. Alternatif/iyi son ise Karanlık Olanlar'ın bu halisünasyonlarla barışçıl bir çözüm istediklerini düşündürerek Artyom'a rehber lazer cihazını yok etme seçimi verir. Ancak bu iki seçenek arasında seçim yapmak olanaksızdır. Hangi sonun seçileceği oyunu oynarken yaptığımız istatistiklere göre belirlenir.

                              http://turbobit.net/7quvor7zc2lf/METRO_2033.rar.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder